Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Czy warto mieć opony całoroczne?
Wymiana opon na letnie czy zimowe wcale nie musi być wymogiem. Alternatywą są uniwersalne całoroczne opony. Przedstawiamy w naszym artykule ich zalety i wady oraz zastanawiamy się, czy warto się na nie zdecydować. Komu są szczególnie polecane? Przeczytaj nasz artykuł i zdobądź potrzebną wiedzę na temat całorocznych opon!
Czy warto zdecydować się na opony całoroczne?
Czy warto wybrać opony całoroczne? Tak! Przede wszystkim dlatego, że nie potrzebna jest co 6-miesięczna wymiana. Nie zwalnia to jednak z zachowania ostrożności. Nie musisz przy tym stać w kolejkach, umawiać się w warsztacie czy płacić za usługę. Wymagane jest jedynie wyważenie raz w roku. Możesz tego dokonać podczas przeglądu okresowego pojazdu.
Ponadto nie trzeba przechowywać dwóch kompletów ogumienia. Poza tym kwestia przewozu brudnych opon całorocznych do warsztatu już nie jest wymagana. Nie trzeba już za to płacić. Podobnie jest z kosztami, które są inaczej rozplanowane w czasie od okresowych. Są przy tym trwałe dzięki odpornej na ścieranie mieszance gum.
Jakie są wady opon całorocznych?
Do wad opon całorocznych zalicza się szybkie zużycie. Wszystko przez całoroczną eksploatację. Oznacza to, że zużyje się 2 razy wcześniej. W związku z tym należy takie ogumienie kupować częściej. Przy tym jest droższe od opon sezonowych, jednak zaoszczędzisz na jego wymianie. Ale nie zawsze, gdyż sezonowe najczęściej wymienia się po 5 latach, a sezonowe po 2.
Chociaż nie trzeba się martwić warunkami pogodowymi, to jednak należy zachować dużą czujność podczas jazdy. Opony wymagają systematycznego serwisowania. Minimum raz w roku należy kontrolować stan opon. Warto to połączyć z przekładkami. Dobrze jest zamienić opony przednie z tylnymi lub krzyżowo.
Pora roku przy tym nie zwalnia z myślenia. Dlatego należy oceniać stan opony. W przypadku sporego śniegu zaleca się zmierzenie głębokości bieżnika. W przypadku zimy dobrze, aby wynosiło 4 milimetry. Dopuszcza się głębokość bieżnika 1,6 milimetrów. Nie opłaca się przy tym schodzić na mniej niż 2-3 milimetry. Sprawdzą się poza tym łańcuchy. W okresie letnim natomiast należy zwrócić uwagę na przyczepność i w razie czego zrezygnować z dynamicznej jazdy.
Komu polecane są całoroczne opony?
Przed wyborem warto się zapoznać z opiniami o oponach całorocznych. Są szczególnie rekomendowane dla osób, które stosunkowo mało jeżdżą. Inaczej ich stosowanie się nie opłaci. Szczególnie latem, gdy mają od opon letnich miękką mieszankę. Oznacza to zużycie kompletów okresowych wynoszące 2-3. Poza tym polecane są właścicielom małych aut. W związku z kompromisowymi osiągami całoroczne modele nie mogą być poddawane za dużym obciążeniom bocznym czy wzdłużnym. Raczej sprawdzą się przy autach, które są większe od klasy kompakt.
Natomiast właściciele aut w rodzaju SUV z napędem 4 x 4 powinni raczej uważać. Z kolei przedsiębiorstwa wykorzystujące dostawcze pojazdy powinny dokonać wyboru ze względu na miejsce jego użytkowania. Opony całoroczne sprawdzą się w przypadku częstego jeżdżenia po miastach i przedmieściach. Przed dokonaniem zakupu warto się skonsultować z doradcą. Na wybór powinny wpłynąć:
częstość użytkowania pojazdu,
warunki jazdy,
długość trasy.
Wyboru dokonuj tylko wśród renomowanych producentów oraz artykułów co najmniej klasy średniej.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana