Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Czym różni się hol sztywny od giętkiego?
Niespodziewane wydarzenia na drodze mogą skutkować unieruchomieniem i koniecznością odholowania pojazdu. W takich sytuacjach warto wiedzieć, po jakie połączenie sięgnąć. Warto wiedzieć coś więcej na temat rodzajów holu, sposobu podłączenia i odległości pomiędzy samochodem holowanym a holującym. Jak holować samochód w zależności od rodzaju auta i jego uszkodzenia? Poznaj zasadniczą różnicę pomiędzy holem sztywnym i giętkim.
Hol sztywny i giętki – cechy charakterystyczne i różnice
Hol sztywny to stabilne połączenie pomiędzy samochodem holowanym a holującym. Do holu sztywnego używa się linki stalowej o długości od 1,8 do 3 m. Za jej pomocą można szybko połączyć ze sobą dwa samochody. Taka linka kosztuje więcej, niż taśma przeznaczona do holu giętkiego. Hol sztywny charakteryzuje się większą odpornością na szarpnięcia np. podczas manewrowania i opuszczania skrzyżowań. W odróżnieniu od holu sztywnego ten giętki jest elastycznym połączeniem pomiędzy pojazdami. Taśma odpowiednia do połączenia giętkiego jest łatwo dostępna i niedroga. Powinna mieć ona od 4 do 6 m długości. Wiele firm transportowych zajmujących się holowaniem pojazdów, jak np. Auto Liga w Gdańsku oferuje kompleksowe usługi holowania aut na terenie Trójmiasta.
Przeczytaj również: Co zrobić w przypadku awarii ciężarówki?
Zastosowanie holu sztywnego i giętkiego
Między holem sztywnym a giętkim występują istotne różnice, które wpływają na zastosowanie tych metod holowania pojazdów. W związku z tym w przypadku połączenia giętkiego auto holowane musi mieć sprawne 2 układy hamulcowe. Jeśli działa tylko 1 układ, należy wybrać połączenie sztywne. Różnice też dotyczą odległości pomiędzy samochodami. W przypadku holu sztywnego musi to być mniej, niż 3 m, natomiast połączenie giętkie wymaga odległości pomiędzy 4 a 6 m. Auto należy także oznaczyć – musi mieć widoczny trójkąt ostrzegawczy z tyłu po lewej stronie pojazdu oraz włączone światła pozycyjne, jeśli widoczność jest zła. W holowanym pojeździe nie używa się świateł awaryjnych. Interesuje Cię pomoc drogowa w Trójmieście? Szukaj firm z Gdańska, Gdyni i Sopotu. Metodę holowania należy dopasować do stanu układów hamulcowych w holowanym pojeździe. Oprócz tego konieczne jest przestrzeganie dozwolonej prędkości – holować można z maksymalną prędkością 30 km/h w terenie zabudowanym i 60 km/h poza nim.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana