Jak się robi oklejanie samochodów?

Jak się robi oklejanie samochodów?

Chcesz zmienić kolor auta? Zdecyduj się na oklejanie pojazdu folią! Z naszego poradnika dowiesz się, jak wygląda cały proces. Jaki jest jego koszt? Odpowiedzi szukaj w naszej publikacji. Czy lepsze będzie samodzielne oklejanie czy skorzystanie z pomocy fachowca? Poznaj zalety folii oraz jej rodzaje. Dowiedz się, jak długo trwa oklejanie aut.

Oklejanie aut: samodzielnie czy u fachowca? Zalety folii

Oklejanie aut najlepiej zlecić specjaliście. Szczególnie że wybór folii do aplikacji na karoserię jest szeroki. Warto w tym celu przeczytać opinie, a dopiero potem dokonać wyboru. Najlepiej zlecić to sprawdzonej firmie. Zaoszczędzisz w ten sposób czasu.

Do korzyści z zastosowania folii do oklejania samochodów zaliczają się:

  • całościowa i niedroga opcja zmiany koloru auta. Zawsze można go przywrócić do oryginalnego stanu,

  • możliwość ukrycia wad lakieru,

  • łatwa do przygotowania i dość tania reklama,

  • chroni lakier przed mechanicznymi uszkodzeniami i czynnikami zewnętrznymi.

Samodzielne oklejanie samochodu folią

Oklejanie samochodu folią rozpocznij od umycia auta gąbką i myjką wysokociśnieniową. W ten sposób usuniesz zabrudzenia czy nieznaczne drobinki piasku. Odtłuść elementy, na które naniesiesz folię. Użyj do tego odtłuszczaczy. Potem nałóż na mokre części karoserii i wygładź w przypadku zwykłej folii. W sytuacji, gdy masz do czynienia z folią wylewaną, aplikuj na lakier i z użyciem opalarki delikatnie ogrzej tak, aby utworzyła jednolitą i dostosowaną do karoserii warstwę. Wygładź całą powierzchnię i usuń pęcherzyki powietrza. Zastosuj w tym celu raklę, a więc szpachelkę z plastiku z krawędziami, które wykonuje się z filcu. Zwykle znajduje się w zestawach do aplikacji folii.

Jak długo trwa oklejanie samochodów?

Na czas trwania oklejania pojazdu wpływają takie czynniki jak:

  • wielkość,

  • kształt nadwozia,

  • liczba części,

  • cel oklejenia.

Zwykle trwa to około 3 dni. W przypadku bardziej skomplikowanych projektów reklamowych wymagane będzie więcej czasu.

Ceny oklejania samochodów

Do ceny oklejania samochodu folią należy dodać pracę, jaką wykona dla Ciebie profesjonalny zakład. Zależnie od krzywizny karoserii eksperci za metr kwadratowy mogą chcieć od 30 do 120 złotych. Przykładem może być auto klasy średniej, to powierzchnia około 15-20 metrów kwadratowych. Wówczas wyklejenie karoserii będzie wynosić około 3500 złotych. W przypadku folii o fakturze karbonu wynosi około 6000 złotych. Cały zabieg trwa około 2-3 dni.

Wszystko o oklejaniu auta – dodatkowe informacje

Przed oklejeniem samochodów w Warszawie lub innym mieście należy je odpowiednio przygotować. Po dokładnym umyciu należy pojazd odtłuścić. Dzięki temu klej będzie się trzymał powierzchni samochodu. Następnym krokiem jest wybór folii. Powinna być polecana pojazdom odpornym na wahania temperatur. Wyodrębnia się folie do oklejania samochodu bezbarwne, matowe lub kolorowe i połyskowe.

Standardowa folia ma zastosowanie do płaskich powierzchni. Nie jest polecana do wypełniania głębokich przetłoczeń. Jest gruba na 0,07-0,10 milimetrów. Sprawdza się szczególnie do wyklejania reklam lub wzorów. Z kolei folia wylewana pozwala formować i dokładnie układać. Jest gruba na około 0,05 milimetrów. W związku z tym jest plastyczna. Nakleja się nią na ciepło. Tackami wyrównuje się nawierzchnię. Należy unikać myjni automatycznych po oklejeniu pojazdu. Najlepsze będzie ręczne mycie lub korzystanie z myjni bezdotykowych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.